Handgjorda designmöbler - Personlig service - Gratis tygprover 

Varukorgen är tom

Reklamation

Hur reklamerar jag en vara? 

Om du mot förmodan får en felaktig eller defekt vara ska du kontakta kundsupport så snart som möjligt - dock senast inom 3 dagar efter mottagandet av varan. Reklamation måste ske skriftligt till info@hemdesigners.se och en reklamationsblankett som erhålls av Hemdesigners måste fyllas i. Du kan även ladda ner reklamationsblanketten HÄR. En korrekt ifylld reklamationsblankett underlättar hanteringen av ditt ärende. Förutom den ifyllda reklamationsblanketten krävs bilder på den upplevda skadan (som konstaterat på reklamationsblanketten) samt kvitto eller orderbekräftelse. 

Notera att vi endast behandlar reklamationsärenden skriftligt via mejl för din säkerhet. Uppdateringar gällande ditt ärende skickas alltid till den mejladress som angavs vid beställning. 

VIKTIGT! Upptäcks en skada/fel/smuts direkt vid uppackning är det viktigt att bild tas på en gång när varan fortfarande är i emballaget, för att stärka att produkten levererades i det här skicket och inte uppstått vid uppackning. Hemdesigners frånsäger sig allt ansvar för leveransfel om ovanstående kriterier inte uppfylls vid reklamationen. Om din felanmälan är godkänd kontaktar vi dig för att ge ytterligare instruktioner. Vid godkända returer sänder vi vidare instruktioner för att skicka tillbaka varan på vår bekostnad.

OBS: Har du beställt en ljus möbel - var extra varsam vid uppackning och avlägsnande av yttre emballage då smuts och damm som uppkommit på yttre förpackning under transport riskerar att överföras till din möbel. Notera att ytligt damm / smuts som hamnat på din möbel under uppackning inte är ett skäl till reklamation eller ersättning.

Transportskador   

Vi uppmanar dig att noggrant undersöka godset vid leverans för att säkerställa att det inte finns några skador på emballaget innan följesedel signeras. Om varan skadas under transporten är fraktbolaget betalningsansvarig - därför måste synliga transportskador noteras direkt på chaufförens handskanner eller fraktsedel.  Ansvaret för varans skick övergår till dig så fort leveransen kvitterats.

Synliga och dolda transportskador måste även anmälas till Hemdesigners skriftligt senast inom 3 dagar. Kontrollera därför omedelbart inre emballage och varans skick efter leverans. Observera att om du upptäcker någon / några skador eller fel direkt vid uppackning måste bilderna göras direkt där även själva emballaget är synligt för att säkerställa att skadan / felet inte uppstått vid inbärning / uppackning eller användning av varan. Spara alltid emballaget om produkten har några skador.

Om varan skadas eller kommer bort när du returnerar är du betalningsansvarig.

Levererad vara får inte returneras utan vårt godkännande. Kontakta alltid kundsupport innan du returnerar en vara. Vid reklamation ska du bifoga en kopia på följesedel eller ett brev med namn, adress och ordernummer.

Om leverans-, fakturaadress eller beställd vara är fel på grund av felaktiga uppgifter från kunden, debiteras en hanteringsavgift på 280 kr.

Dolda fel: Anmäls skriftligt till info@hemdesigners.se så snart felet upptäckts. Vänligen fyll i och bifoga vår reklamationsblankett.

Copyright © 2023 HemDesigners  |  Sitemap Cookies |  Powered by SiteSmart