Handgjorda designmöbler - Personlig service - Gratis tygprover / SPRING DEALS: -20% rabatt på leveranskostnader

Varukorgen är tom

Garanti

2 år garanti på alla designmöbler från Hemdesigners

Våran ambition på Hemdesigners är att handplocka, utveckla och skapa vackra designföremål och möbler tillverkade i en kvalite att hålla länge. Vi jobbar med flertalet skickliga hantverkare som tillverkar våra möbler för hand utefter denna vision. I enlighet med köplagen erbjuder vi 24 månaders garanti på alla våra möbler - men vi förväntar oss naturligtvis att de skall hålla längre än så förutsatt att våra möbler hanteras i enlighet med Hemdesigners skötselanvisningar. Se: Material & Skötsel 

Vår garanti gäller i enlighet med de villkor som framgår i nedanstående garantivillkor.

Vad omfattas av garantin? 

Garantin täcker dolda fabrikationsfel och säkerställer en avhjälpning av eventuella fel inom garantiperioden - förutsatt att garantivillkoren uppfylls.

Hur länge gäller garantin? 

Garantin gäller i 2 år (24 månader) och denna period räknas från dess att varan har levererats till dig som kund. Garantin är giltig genom uppvisande av en orderbekräftelse samt en korrekt ifylld reklamationsblankett erhållen av säljaren. Vidare förutsätter vi att eventuella fel eller brister rapporteras till oss inom skälig tid från dess att felet har konstaterats. 

Utöver garantin på 2 år har du som kund reklamationsrätt i 3 år (36 månader) enligt konsumentköplagen.

Garantin omfattar inte: 

- Vanligt slitage, färgskiftning, pilling eller andra normala förändringar under en produkts livscykel. 

-Skärmärken, repor eller andra skador orsakade av felaktig användning, transport eller hantering. Olyckor, slag eller skador orsakade av externa faktorer eller felaktig hantering. 

-Materials naturliga egenskaper. Möbler som är tillverkade i olika tyger eller blandmaterial, tex. att tyg eller skinn kan få små rynkor på kuddar, stoppning eller plymåer med tiden, samt att tyger kan töjas en aning i och med användning. Detta är helt naturliga egenskaper som man måste ta hänsyn till och omfattas ej av garantin. 

- Nyanskillander på tyger som kan uppstå beroende av hur luggen på tyget ligger, hur ljuset faller eller från vilket håll man står och tittar på soffan/fåtöljen eller andra möbler. Nyansskillander är inte en defekt, utan naturligt för materialet och dess karaktär. Även vilken typ av soffkombination du har spelar roll. En soffa med ett hörn eller divan visar skillnad på nyans där vinkeln bryts.

-Sits eller plymåer som har en fyllnings av dun, kallskum och/eller silikonfiber har  en benägenhet att ändra form. Detta är en fysisk egenskap hos fyllningen och omfattas ej av garantin. För lång livslängd på material och fyllningar förutsätts att man sköter om sina möbler enligt skötsel anvisningarna. Se: Material & Skötsel

-Externt orsakade skador och missfärgning på grund av bristande eller felaktig skötsel/underhåll/rengöring i enlighet med skötsel anvisningarna. Vid osäkerhet gällande hantering av ett visst material är du alltid välkommen att kontakta kundservice. Se: Material & Skötsel 

-Produkter som har förvarats, monterats eller använts felaktigt, missbrukats eller ändrats på, samt produkter som har utsatts för höga temperaturvariationer, placerats i direkt solljus eller i en miljö som produkten inte lämpar sig för, t.ex. utomhus. Garantin omfattar ej fuktskador. 

-Varor med ett redan reducerat försäljningspris pga. felaktig funktion eller skada

Hur går jag tillväga för att anmäla ett fel? 

Eventuella skador anmäls endast skriftligt till vår mejl: info@hemdesigners.se . Notera att anmälan om eventuella fel muntligt via telefon inte är ett påbörjat reklamationsärende. Reklamation sker genom en ifylld reklamationsblankett som erhålls från Hemdesigners eller laddas ner HÄR.  En korrekt ifylld reklamationsblankett underlättar hanteringen av ditt ärende. Förutom den ifyllda reklamationsblanketten krävs bilder på den upplevda skadan (som konstaterat på reklamationsblanketten) samt kvitto eller orderbekräftelse.

Vad gör Hemdesigners för att åtgärda felet? 

Efter mottagen komplett reklamationsblankett undersöker Hemdesigners ärendet för att göra en bedömning vis felet täcks av garantin. Ärendet besvaras i vanliga fall inom 30 arbetsdagar. Vis felet omfattas av garantin och tillverkaren medger fel kommer kravet i första hand att mötas genom avhjälpning av felet. 

Om avhjälpande av felet medför en kvalitativ eller estetisk förlust kan köpare och tillverkare, el­ler köpare och säljare, komma överens om kompensation.

Vid den händelse då köpare på något sätt förhindrar till­verkaren eller säljaren att avhjälpa felet anses att köparen avstår från sitt garantianspråk, och därmed avslutas reklamationsärendet.

Fel som omfattas av garanti varken påverkar eller gör att avtal som slutits i samband med köpet hävs. Köparen är fortfarande pliktig att fullfölja ingånget avtal.

Copyright © 2023 HemDesigners  |  Sitemap Cookies |  Powered by SiteSmart