Handgjorda designmöbler - Personlig service - Gratis tygprover / SPRING DEALS: -20% rabatt på leveranskostnader

Varukorgen är tom

Vanliga frågor & svar

-Har ni en fysisk butik? 

Hemdesigners är primärt en webbutik, däremot har vi ett showroom i Stockholm, Solna där du är varmt välkommen att boka en tid för besök - njuta av en kopp nybryggt kaffe och spana in vårt tillgängliga sortiment. Vi finns på plats för att ge dig personlig konsultation och hjälpa dig hitta rätt möbel utefter dina önskemål.  

-Har ni butiker i andra städer / länder?  

För närvarande har vi endast ett showroom i Stockholm - Sverige, men hoppas att vi i framtiden kan ha pop-up butiker i andra städer runt om i Sverige men även andra länder.  

-Kan jag hitta era möbler hos andra återförsäljare?  

Majoriteten av våra möbler som soffor, fåtöljer och sängramar är designade av oss och tillverkade av våra skickliga hantverkare. De möbler som är egendesignade säljs exklusivt på Hemdesigners.se  

-Jag vill boka ett besök i showroomet, hur går jag tillväga?  

Du bokar enklast en tid i vårt showroom genom att skicka oss ett mejl till info@hemdesigners.se eller använda “Kontakta Oss” formuläret i menyn till vänster. Vi ser över våra tillgängliga tider och hjälper dig att boka en tid som passar. Notera att vi endast tar emot bokade besök samt ett sällskap åt gången, för att kunna ge dig den personliga service du förtjänar.  

-Hur beställer man tygprover? 

Tygprover beställer du smidigt och enkelt via “Kontakta oss” formuläret i menyn till vänster. Inkludera gärna all nödvändig information, som leveransadress samt vilka tyger du önskar (max ca. 10 st) , så kan vi posta dina prover redan samma dag. Detta är en kostnadsfri tjänst som vi erbjuder för att hjälpa dig finna det perfekta materialet till din möbel. 

-Hur lång är leveranstiden?  

Majoriteten av våra möbler är beställningsvaror där vi tillverkar din möbel efter beställning. Leveranstiden varierar beroende på vilken produkt du beställer. Generella leveranstider finns alltid tillgängliga på produktsidorna. Soffor levereras vanligtvis inom 8-12 veckor. Om du är osäker på vad leveranstiden för en specifik produkt är - kontakta oss gärna så hjälper vi dig.  

-Har ni soffor på lager?  

Våra soffor är beställningsvaror, där varje soffa tillverkas speciellt för dig och ditt hem. Vid enstaka tillfällen beställer vi enskilda soffor i populära modeller och utföranden som finns tillgängliga för omgående leverans. Dessa hittas vanligtvis i våran Outlet. Finns det ingen soffa som är markerad med “Omgående” i produktnamnet innebär det att vi inte har några soffor på lager.  

-Specialbeställning, vad innebär det?  

Många utav våra möbler är specialbeställningar utefter kundens önskemål gällande storlek, färg, material & tyg. Vi stoltserar med att erbjuda ett stort utbud av olika material, för att du ska finna ett val som känns helt rätt för ditt hem. Hos oss på Hemdesigners kan du vara säker på att du hittar unika tyger i olika material och över hundratals färger. Notera att vi inte erbjuder ångerrätt på specialbeställda varor. Är du osäker på vad som gäller för en specifik produkt? Varmt välkommen att kontakta oss.  

-Hur kan jag anpassa era möbler utefter mitt hem? 

Många utav våra möbler är skapade för att kunna anpassas efter dina önskemål och behov. Alla soffor, fåtöljer och stolar med klädd sits ger dig möjligheten att välja bland vårt stora utbud av tyger i olika material och hundratals färger. SIV serien med diverse soffbord, sidobord och bänkar ger dig alternativen att välja bland flertalet laminat som efterliknar trä, sten och marmor. Vid beställning av stolar eller bord i trä väljer du vilken bets färg du önskar. Vi erbjuder även bordsskivor och stativ separat - för att du skall kunna kombinera ditt drömbord. Har du en ide om din drömmöbel men är osäker på om denna anpassning är möjlig? Kontakta oss via mejl så hjälper vi dig gärna.  

-Kräver era soffor montering?  

Många utav våra modeller har delad stomme, för enklare hantering och inbärning i hemmet. Våra soffor kräver ingen vidare montering än att eventuellt koppla samman de olika delarna med enkla kopplingsbeslag samt placera tillhörande dynor ovanpå. Alla våra modulsoffor kommer även med tillhörande kopplingsbeslag.  

-Hur vet jag att modulerna hamnar på rätt sida när jag beställer en modulsoffa / divansoffa?  

Vid beställning av en modulsoffa beskriver du alltid hur modulerna skall vara ställda i rutan “Ordermeddelande” i Kassan. Tänk att du står framför soffan - och börja från vänster sida. Väljer du en redan färdig uppsättning / divansoffa kan du utgå från produktbilden, och ange vis soffan skall vara likadant uppställd eller spegelvänt. För att du ska vara säker på att det blir rätt så gör vi alltid en skiss som du mottar via mejl och får godkänna innan din order skickas iväg till fabriken.  

-Vart tillverkas era möbler?  

Majoriteten av våra möbler är tillverkade i våra fabriker i Polen. Vidare samarbetar vi även med leverantörer i Italien.  

-Kan jag avbryta / ändra min order?  

Efter att du mottagit din orderbekräftelse är det inte möjligt att avbryta eller ändra din order - Därför är det alltid kundens ansvar att se över mått och modell noggrant innan lagd beställning. 

-Jag behöver ändra adress, hur gör jag det?

Vid adressändring - kontakta kundsupport så hjälper vi dig. Vid betalning med Klarna krävs folkbokföringsbevis samt kopia på id-handling om du önskar genomföra en adressändring.  

-Kan jag senarelägga min order? 

Om du är medveten att du behöver senare leverans än den angivna leveranstiden - notera tidigaste leveransdatum i rutan Ordermeddelande i Kassan. Med denna information kan vi göra vårt bästa för att senarelägga din order - förutsatt en rimlig tidsram, OBS. detta är ingen garanti. Vis du önskar senarelägga din order utan att ha noterat detta direkt vid beställning är det inte möjligt. Vi har ej möjlighet att lagerhålla möbler.  

-Jag har inte fått någon orderbekräftelse, vad gör jag?  

Efter du lagt din beställning bearbetar vi den och förbereder en orderbekräftelse - i vanliga fall mottar du den inom 1-3 arbetsdagar. Vid utebliven nödvändig information när du lagt din beställning kontaktar vi dig via den mailadress som angavs för att bekräfta dina val. I ett sådant fall kan det dröja lite längre innan du mottar din orderbekräftelse. Om du inte mottagit en bekräftelse på ditt köp kan det vara så att din order inte gått igenom. Dubbelkolla alltid din skräppost samt om du angivit korrekt mejladress vid beställning. Vid vidare utebliven orderbekräftelse är du varmt välkommen att kontakta kundservice.  

-Vad händer efter jag lagt min beställning?  

Vid beställning mottar du först och främst en automatisk bekräftelse på att ordern har gått igenom. Vidare bearbetas din order manuellt av oss på Hemdesigners för att skapa en orderbekräftelse som innehåller ytterligare information samt eventuella specifikation - ex. ditt färg / tygval. Denna mottas vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar. Vid beställning av en modulsoffa mottar du även en skiss på uppsättningen av din soffa som du får godkänna så att det blir helt rätt. Därefter är det bara att låta våra duktiga hantverkare tillverka din möbel.  

-Är det ångerrätt? Kan jag returnera en soffa jag beställt från er?  

Vi har ingen ångerrätt på specialbeställda varor. Därför är det alltid kundens ansvar att se över mått och modell noggrant innan lagd beställning. Mer information gällande ångerrätten och returer finner du i kategorin “Köp & Leveransvillkor - Returer” i menyn till vänster.  

-Var är min beställning? Kan jag spåra den?  

All orderinformation mottas via mejl från våran kundservice. När vi mottagit uppdaterad leveransinformation gällande din order, skickar vi alltid ett mejl med preliminärt leveransdatum. Om du har funderingar gällande status för din order - varmt välkommen att skicka oss ett mejl på info@hemdesigners.se för mer information. Inkludera gärna ditt fyrsiffriga ordernummer som finns tillgängligt på din orderbekräftelse (HD ORDER: xxxx) för snabbare hantering av ditt ärende. Majoriteten av beställningarna inom Sverige levereras av oss på Hemdesigners. Våra kollegor på lager & transportavdelningen kontaktar alltid dig innan planerad leverans för att stämma av tid. För beställningar som levereras med externa transportbolag mottas en spårningslänk när ordern har lämnat vårt lager.  

-Levererar ni även till andra länder?  

Vi erbjuder leverans av våra möbler till flertalet länder runt om i Europa. Du hittar de länder som vi levererar till i Kassan. Notera att leverans kostnaderna kan variera beroende på vart i ett land du bor - kontakta oss gärna via mejl vis du är osäker på leverans möjligheterna till din adress samt om levnadskostnaderna kan komma att variera - detta gäller i regel för beställningar utrikes, utanför Sverige.  

-Vart hämtar jag min beställning vis jag väljer “fraktfritt till Hemdesigners showroom / lager”? 

Mindre artiklar som stolar, kuddar etc. hämtas upp i vårt showroom i Solna och du får en sms-avi när din beställning är redo för upphämtning. Större artiklar plockas upp på vårt lager i Järfälla - tid för upphämtning stäms av med våra kollegor som sköter lagret.  

-Kan jag få hjälp med inbärning & montering?  

Vi erbjuder endast hemleverans till gatuplan / tomtgräns / port. Vid leverans meddelar vi alltid våra kunder när den är planerad att ske. Därefter rekommenderar vi att ta hjälp av familj, vänner eller ett externt bolag för hjälp med inbärning i hemmet om din order är för tung för dig att hantera själv. Vi erbjuder inte montering - få av våra möbler kräver detta.  

-Mitt paket skadades under leverans - Vad gör jag?  

Transportskador måste meddelas via mejl omgående - Se fliken “Reklamation” för närmare information om hur du skall gå tillväga om din beställning mot förmodan har anlänt skadad. 

-Kan jag tvätta min soffa?  

Beroende på vilken soffa samt vilket material du har valt gäller olika skötselråd. Tvättråd för respektive tyger finns tillgängliga på färgkartorna.  Skulle du vara osäker på vad som gäller för ett specifikt tyg / soffa så är du varmt välkommen att kontakta oss för rådgivning gällande skötsel. Allmänna skötselråd finnes i fliken “Material & Skötsel” i menyn till vänster.

Copyright © 2023 HemDesigners  |  Sitemap Cookies |  Powered by SiteSmart