Hoppa till innehållet Hoppa till navigeringen Hoppa till början av sidan

 

Din varukorg är tom

Köp & leveransvillkor

 Beställning

Beställning av våra produkter sker via vår webbplats. En beställning är genomförd då du mottagit en orderbekräftelse via e-post.
Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen.
Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpevillkor och samtycker till att namn och personnummer alternativt organisationsnummer registreras i vårt kundregister.

Priser

Alla priser anges i svenska kronor inklusive moms. Momsen ligger på 25 procent för alla varor. Frakt eller expeditionsavgift tillkommer.
Vi förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.

Betalning

Företag och organisationer
När du handlar som företag eller organisation betalar du mot faktura eller mot kortbetalning. Betalningsvillkor för faktura är 14 dagar efter fakturadatum om inte annat överenskommits. Dröjsmålsränta debiteras påminnelseavgift. I övrigt gäller ALOS 05.  Läs mer om ALOS 05

Privatpersoner
När du handlar som privatperson betalar du med kortbetalning eller Klarna. Vi tar emot VISA-kort och Mastercard.

OBS! Tänk på att om du beställer via fakturabetalning (Klarna), så löper fakturatiden även om du inte hämtat ut paketet! Följ alltid förfallodatumet till Klarna AB. Oavsett om du gjort en retur eller ett byte och sänt varan tillbaka till oss, så skall förfallodatumet till Klarna hållas. Eventuell återbetalning regleras i efterhand av Hemdesigners förutsatt att returen uppfyller villkoren fö returrätt. Mer information hittar du på www.klarna.com

Kunduppgifter

I och med att du lägger in dina personuppgifter kommer dessa att förtecknas i ett databaserat register hos oss. Då samtycker du till att SDG Swedish Design Group får behandla dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen (PUL).
Du har rätt att en gång per år skriftligen begära information om vilka personuppgifter som finns registrerade. Om uppgifter är felaktiga kan du begära att de rättas eller tas bort. Enklast gör du detta genom att kontakta kundsupport.

Leverans

Vi jobbar hårt för att du får din beställning så fort som möjligt.  Lagervaror levereras normalt inom sju arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Men om en produkt blir slutsåld efter att du har lagt en beställning får du alltid ett besked om när varan kan levereras. Om varan är en beställningsvara tar det fyra (4) till sex (6) veckor. Det kommer naturligtvis aldrig att dras pengar från ditt konto innan en vara kan levereras.
Leverans utanför Stockholm sker vardagar mellan 08:00 - 17:00. Alla leveranser sker till gatuplan. OBS! Inbärning ingår ej. Vi kan dock hjälpa dig i Stockholm med inbärning. Ta kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi till med detta mot en avgift.
OBS! Vi reserverar oss rätten att inte köra beställda produkter till vissa adresser. Det gäller till exempel leveranser som måste ske med färjetransport.
Kontakta oss på info@hemdesigners.se för mer information.

 

Reklamation

Om du får en felaktig eller defekt vara ska du kontakta kundsupport så snart som möjligt, dock senast inom 3 dagar från mottagandet av varan.Reklamation måste ske skriftligt till info@hemdesigners.se. I reklamationen ska bilder på gods och emballage bifogas. Hemdesigners frånsäger sig allt ansvar för leveransfel om ovanstående kriterier inte uppfylls vid reklamationen. Om ditt felanmälan är godkänd kontaktar vi dig och sänder en förfrankerad returetikett för att skicka tillbaka varan på vår bekostna.

Om varan skadas under transporten är fraktbolaget betalningsansvarig - därför måste synliga transportskador noteras direkt på chauförrens handskanner eller fraktsedel. Synliga och dolda transportskador måste anmälas till Hemdesigners skriftligt inom 3 dagar.

Om varan skadas eller kommer bort när du returnerar är du betalningsansvarig.

Levererad vara får inte returneras utan vårt godkännande. Kontakta alltid kundsupport innan du returnerar en vara. Vid reklamation ska du bifoga en kopia på följesedel eller ett brev med namn, adress och ordernummer.

Om leverans-, fakturaadress eller beställd vara är fel på grund av felaktiga uppgifter från kunden, debiteras en hanteringsavgift på 200 kr.

Returer för privatpersoner

Du har rätt som privatperson att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du mottog varan. Kontakta kundsupport som lämnar uppgift om korrekt returadress. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i nyskick. Om du utnyttjar din ångerrätt betalar du fraktkostnaden tillbaka till Hemdesigners.se själv. Detta gäller även om du valt att skicka varan till vår utställningslokal.

Är varan skrymmande eller om vikten på paketet överstiger vad som får tas emot på ett utlämningsställe kommer du även att bli debiterad en upphämtningskostnad oavsett om varan hämtas upp på din bostads- eller företagsadress.

Öppet köp gäller ej vid köp av presentkort.

Vissa undantag i ångerrätten kan förekomma om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig. Om du är osäker är du välkommen att kontakta oss. Ångerrätten gäller heller inte fullt ut vid specialbeställda varor, dvs varor med leveranstid längre än tre veckor.

Vid retur ska du bifoga en kopia på följesedel samt produkten måste vara i originalförpackning.

Vi debiterar en avgift för paket som inte hämtas ut, vilket motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, fraktavgift samt en hanteringsavgift på 200 kr och eventuell postförskottsavgift.

Garanti

Vår policy är att erbjuda våra kunder bra kvalitet till bra pris. Därför är alla våra produkter testade enligt europeiska standardkrav. Vi lämnar därför minst 1 års garanti på samtliga produkter och du som privatperson har alltid 3-års reklamationsrätt.

Välkommen med din beställning!

 
Senast publicerad: 171025 | Powered by SiteSmart